Barion Pixel

1. Szállítás Posta Pontra

Mi a „Posta Pont”?
A Posta Pont a Magyar Posta Logisztika (MPL) szolgáltatása, mely az egész ország területét lefedő, sokezer átvételi pont hálózata. Ezek az átvételi pontok egyrészt a postahivatalok, másrészt egyes COOP üzletek és autóval is jól megközelíthető MOL benzinkutak.

Mennyibe kerül a Posta Pont átvételi pontra szállítás?

Kosárértéktől függetlenül minden rendelés esetében 2500 Ft a szállítási díj. Határidő: a megrendelést követő 3. munkanapon a megrendelőnél van a rendelt termék.

Ha ezt az átvételi módot választja, akkor rendelése leadásakor Önnek ki kell választania azt az átvételi pontot, ahová a csomag kiszállítását szeretné. Amikor a csomag megérkezik az adott pontra, akkor Ön jellemzően egy e-mailt vagy SMS-t fog kapni kiszállító partnerünktől, és onnantól Önnek 5 nap áll a rendelkezésére, hogy átvegye azt. A csomag mozgását online nyomkövető rendszeren is figyelemmel tudja kísérni (ez azonban a leterheltség függvényében nem mindig mutatja a legfrissebb adatokat, azaz a csomag akkor is ott lehet már a kiválasztott átvételi ponton, amikor a nyomkövető még nem mutatja megérkezettnek).

Milyen előnyöket jelenthet a Posta Pontos csomagátvétel választása?
A csomagponti átvétel sokszor jelent megoldást olyan esetekben, amikor pl. a futárszorgálatos átvétel kényelmetlen vagy nem is megoldható.
Sokan nincsnek otthon napközben, nem tudnak csomagot fogadni a munkahelyükön, illetve egész nap mozgásban vannak. Ilyenkor pl. az egyébként is útba eső, vagy általában látogatott pl. postahivatalba beugrás könnyebbséget jelent csomagátvétel szempontjából. A postahivatalok (mivel az ország egész területét lefedik) térbeli, a MOL kutak állandó nyitvatartásukkal pedig időbeli maximális rugalmasságot kínálnak.

Hogyan válasszam ki a nekem jó átvételi pontot?
Érdemes olyan átvételi pontot választania, amit ismer, ahol egyébként is meg szokott fordulni. Így pontosan tudja majd, hogy hogyan vannak nyitva, benzinkút esetén lehet-e bankkártyával fizetni stb. Ismeretlen átvételi pont választása esetén célszerű előre tájékozódnia a nyitvatartásról, fizetési lehetőségekről, megközelíthetőségről, szükség szerint parkolási lehetőségről.

Érdemes számolnia azzal is, hogy mivel számtalan helyszínről van szó, ezért mindig előfordulhat itt-ott egyedi esemény is (pl. betegség vagy műszaki okok miatti rendkívüli zárva tartás), illetve egyes üzletek meg is szünhetnek, máshol pedig újak nyílhatnak.

Mikorra várható a csomag megérkezése?
Év közben a csomag feladását követően várhatóan már a rákövetkező munkanapon megérkezik a kiválasztott Posta Pontba.

Ki veheti át a csomagot?
A csomag átvételére elsősorban a címzett jogosult, így az átvételi ponton kérhetik, hogy Ön igazolja személyazonosságát. Amennyiben azt szeretné, hogy egy megbízottja vegye át a csomagot, akkor tőle két tanu aláírásával ellátott meghatalmazást kérhetnek. Céges címzett esetén pedig a cégpapírok bemutatása válhat szükségessé.

Hogy vannak nyitva a Posta Pontok?
A postahivatalok nyitvatartása a hagyományos szabályokat követi, míg a MOL kutak általában a hét minden napján éjjel-nappal, 0-24 nyitva tartanak.

Mivel lehet fizetni a Posta Pontoknál?
A MOL kutak többségén elfogadnak készpénz mellett bankkártyát is. A postahivatalokban jellemzően készpénzzel lehet fizetni. Egyes postákon lehetőség adódhat bankkártya használatra, de ez jellemzően nem hagyományos kártyás fizetés, hanem készpénzfelvétel, amely díjköteles művelet. Ezzel kapcsolatban az adott átvételi ponton, illetve a Posta ügyfélszolgálatánál vagy honlapján tud tájékozódni.

Melyek a szolgálató elérhetőségei?

Ezen szolgálatást a Magyar Posta Logisztika (MPL) nyújtja.

Honlapja: http://www.postapont.hu/

Online nyomkövetés: http://www.posta.hu/ugyfelszolgalat/nyomkovetes

Telefonszáma: (06-1) 767-8282 vagy (06-1) 333-7777

Email címe: customer.service@posta.hu

2. Házhoz szállítás futárszolgálattal

Mi az „MPL futárszolgálat”?A Magyar Posta Logisztika extra házhozszállítási szolgáltatása. A házhozszállítás pontosabban fogalmazva a valóságban „címre szállítást” jelent, azaz a kiszállító a megrendelő által megadott címre (munkahely, otthon stb.) viszi ki a csomagot.

Mennyibe kerül a házhozszállítás?
Kosárértéktől függetlenül minden rendelés esetében 2500 Ft a szállítási díj. Határidő: a megrendelést követő 3. munkanapon a megrendelőnél van a rendelt termék.

Hogyan működik az MPL futárszolgálat?
Ha ezt az átvételi módot választja, akkor rendelése leadásakor Önnek pontosan meg kell adnia egy olyan nevet és címet, ahol a csomag azonnali átvételét napközben, jellemzően 8-17 óra között biztosítani tudja. A kiszállító pedig erre a címre fogja kivinni a rendelt csomagot. Fontos tudnia, hogy ezeket a csomagokat nem a “sima postás” viszi ki, hanem az emelt szintű MPL kiszállítók.

Hogyan válasszam ki milyen címet adjak meg?
A cím megadásánál a következőkre érdemes tekintettel lenni:

Milyen előnyöket jelenthet az MPL futárszolgálat választása?
Akiknek az életében biztosítható egy stabil helyszín a csomag átvételére, azoknak nagy könnyebbséget jelenthet, hogy nem kell még külön a csomagért is elmenni.

Miért nem tud időpontra jönni a kiszállító?
A házhozszállítás körfuvarban történik, ezért lehet ilyen olcsó. Ez azt jelenti, hogy a kiszállító reggel magához veszi a területét érintő csomagokat, és egy program által kalkulált, optimális kiszállítási sorrendben elkezdi azokat kivinni az egyes címekre.

Mikorra várható a csomag megérkezése?
A csomag feladását követően várhatóan már a rákövetkező munkanapon megérkezik a megadott címre.

Ki veheti át a csomagot?
A csomag átvételére bárki jogosult, aki az adott címen tartózkodik, és a csomag átvételét, kifizetését biztosítja. Bizonytalanság felmerülése esetén azonban a kiszállító kérheti a személyazonosság igazolását.

Mivel lehet fizetni az MPL futárnak?
Készpénzzel, illetve a futárok zöménél van bankkártyás terminál, mely esetben bankkártyával is.

Mik a szolgálató elérhetőségei?

Ezen szolgálatást a Magyar Posta Logisztika – Magyar Posta Zrt. nyújtja.

Honlapja: http://www.posta.hu/

Online nyomkövetés: http://www.posta.hu/ugyfelszolgalat/nyomkovetes

Telefonszáma: (06-1) 767-8282 vagy (06-1) 333-7777

Email címe: customer.service@posta.hu

3. FOXPOST Csomagautomata

Mi az „Foxpost csomagautomata”?

A Foxpost egy új, egyszerű csomagátvételi lehetőség, amely bevásárlóközpontokban érhető el.

Mennyibe kerül a házhozszállítás?
Kosárértéktől függetlenül minden rendelés esetében 1500 Ft a szállítási díj. Határidő: a megrendelést követő 3. munkanapon a megrendelőnél van a rendelt termék.

Hogyan működik a Foxpost csomagautomata?
Ha ezt az átvételi módot választja, akkor rendelése leadásakor Önnek pontosan meg kell adnia azt a csomagautomatát, ahol a rendelést át akarja venni. Amint megérkezik a csomag, a FOXPOST sms-ben küld értesítőt és egy egyedi kódot, mellyel 3 napig átvehető a rendelés.

Mik a szolgálató elérhetőségei?

Ezen szolgálatást a FoxPost Zártkörűen Működő Részvénytársaság nyújtja.

Honlapja: http://www.foxpost.hu/

Online nyomkövetés: https://www.foxpost.hu/csomagkovetes/

Telefonszáma: +36 1 999 0369

Email címe: info@foxpost.hu